Minulý týždeň mi v meste nabúrali auto. Teepek nedobrzdil, výsledok – ohnuté plechy vpredu aj vzadu, kufor prehnutý, pes zľaknutý. Nič strašné, nikomu sa nič nestalo, ale na tri týždne (dúfam) mám náhradné auto.
🚗 Nová Octavia.
Žiadne delo, ale klasika. Už som jazdil na každej generácii Octavie (okrem tej zo 60. rokov, ktorú by som si rád raz vyskúšal, MB-čka bola veľký zážitok). Takže som približne vedel, čo čakať. Je zaujímavé sledovať, kam sa autá posúvajú v čase.
Dnes som mal na dlhšej ceste trochu viac priestoru na hlbšiu analýzu, a teda poznatkov mám X. Aspoň sme si mali s čím krátiť chvíľu po ceste. Ale jeden mi vŕta v hlave:
Čo máte proti tlačidlám?
Ako hovorí Rasťo Chvála – dnešné autá sú tablety na kolesách. Chápem, je to pekné, minimalistické, lean… ale…
Pred každou jazdou si človek musí dať rozcvičku. Povypínať všetky „asistenčné“ systémy. Vďaka bohu za regulácie! Kde by sme bez nich boli? Aha, už viem – presne tam, kde sme teraz, len rýchlejšie…
👉 Line Assist. Naozaj, kto vidí akýkoľvek zmysel v tomto systéme? Funguje na našich cestách možno v polovici prípadov, no otravuje 100 % času. Chcete prejsť z pruhu do pruhu? Nie, že by tomu skutočne zabránil, len vás tak trochu hryzká, aby vás to nahnevalo. Naozaj existuje nejaká štatistika, koľko životov táto povinná otrava zachránila?
👉 Tablety na kolesách. Zaujímavý trend – keď je niečo moderné na úkor použiteľnosti.
Ikonky na stredovom displeji kde je cieľ ovládať všetko? Sú tak malé, že ich nenahmatáte. Musíte sa na ne pozerať… za jazdy… keď chcete spraviť niečo triviálne ako pridať hlasitosť alebo vypnúť klímu.
Ale hlavne, že máme regulácie!
📵 Telefón za jazdy? Pokuta!
🎯 Trafiť mini button na dotykovom displeji pri 130 km/h (alebo viac… v Nemecku, samozrejme)? V pohode.
Poučme sa z toho.
Vždy sa snažím nájsť paralely do biznisu. Kedy vo vašom odvetví išla použiteľnosť na úkor toho, ako veci vyzerajú?
💬 Podeľte sa o skúsenosti!
P. S. Kto spozná malebnú dedinku na obrázku, platím mu pivo. 🍻